Spolupráce, na ktoré sme hrdí

Pozrite si pár príbehov úspešnej spolupráce so slovenskými dodávateľmi.

 

 

 

 

 

 

 

V prípade záujmu o spoluprácu s našou spoločnosťou nás môžete kontaktovať. Potrebné informácie nájdete aj v brožúre nižšie.

 

 

Podporujeme slovenských dodávateľov

Neustále rozširujeme ponuku slovenských výrobkov a hľadáme slovenských dodávateľov, schopných plniť naše požiadavky na kvalitu, kontinuitu dodávok, a zároveň cenovo konkurencieschopných.

V obchodnom roku 2019 sme nakúpili od slovenských dodávateľov tovar v hodote 266 563 910,95 eur.  V porovnaní dvoch obchodných rokov ide o nárast o 15 %.  Do roku 2025 chceme navýšiť hodnotu slovenských výrobkov až o 30 % v porovnaní s obchodným rokom 2019.

TOTO SLOVENSKÝCH POTRAVINÁROV ZARUČENE POTEŠÍ!

Lidl garantuje slovenským dodávateľom mimoriadne rýchlu úhradu faktúr.

Najlepší čas podať pomocnú ruku je vždy, no najpotrebnejšie je pomáhať v časoch, keď na tom najviac záleží. Pandémia nového koronavírusu negatívne zasiahla prakticky všetky časti spoločnosti. V mimoriadne náročnej situácií sa ocitli aj domáci potravinári. Mnohí z nich sa museli vyrovnať s dlhotrvajúcim výpadkom svojich tradičných predajných kanálov, hlásili problémy s financovaním, poklesom tržieb a spomalením cash-flow. V tejto situácií sa Lidl rozhodol pomôcť slovenským tovarovým dodávateľom a garantuje skorú platbu za ich výrobky. Finančné prostriedky im Lidl zaplatí najneskôr do 10 dní od doručenia tovaru a faktúry. Táto garancia platí minimálne do konca pandémiou silnou postihnutého roka 2021.

„Legislatíva stanovuje splatnosť faktúr pre slovenských potravinárov až do 30 dní od dodania tovaru, pričom aktuálne došlo k predĺženiu tejto lehoty. My sme sa rozhodli nevyužiť túto možnosť, práve naopak. Chápeme v akej zložitej situácií sa nachádzajú domáci dodávatelia, uvedomujeme si našu spoločenskú zodpovednosť a preto sme sa im rozhodli vyjsť v ústrety a prispieť k ich lepšiemu cash-flow. Odteraz garantujeme všetkým slovenským dodávateľom tovaru splatnosť faktúr do 10 dní od doručenia tovaru a faktúry,“ povedala Katarína Matejovie, konateľka Lidl Slovenská republika zodpovedná za rezort administratívy.

Lidl dlhodobo podporuje slovenských dodávateľov. V poslednom uzavretom obchodnom roku tvorili výrobky od slovenských dodávateľov v Lidli viac ako 35% z celkového objemu dodaných potravín, takmer o štyri percentá viac ako v predošlom roku. V roku 2020 zaplatil diskont slovenským dodávateľom za ich výrobky viac ako 340 miliónov eur v nákupných cenách. Išlo teda o sumu, ktorá priamo putovala na ich účty.

Lidl je stabilný a korektný obchodný partner, ktorý si vždy včas a v plnej miere plní svoje záväzky, zhodujú sa dodávatelia. Dôkazom je aj spolupráca s vinárstvom JM Doľany. „Je to veľmi seriózny partner, ktorý je síce pri vyjednávaní cien veľmi náročný, ale čo sa týka platenia a dodržiavania stanovených pravidiel je stopercentný. Ak povedia, že v stredu o tretej zaplatia, tak sa to aj stane a je to garantované,“ uviedol zakladateľ vinárstva Jozef Mikuš.

Za predošlých dvanásť mesiacov sa počet slovenských dodávateľov Lidla zvýšil o takmer 30%, aktuálne ich má diskont v portfóliu 226. Na jar predstavil Lidl novú privátnu značku Slovenskô a usporiadal aj vzdelávacie podujatie „Lidl Akadémia“, ktorého cieľom je osloviť na spoluprácu nových dodávateľov. Nadviazal tým na svoje už niekoľko rokov trvajúce iniciatívy akými sú Výzva pre slovenských dodávateľov – Prihláste sa či tematické týždne Vyrobené na Slovensku a Retro týždeň.

 

 

 

 

Slovensko do sveta!

V  obchodnom roku 2019 vďaka nám mohlo na zahraničných trhoch umiestniť tovar v hodnote viac ako 54 miliónov eur až 44 dodávateľov zo Slovenska. Tieto firmy zo Slovenska dodali svoje produkty na pulty Lidl predajní v 17 krajinách. Najviac tovaru smerovalo na pulty predajní v Česku, Maďarsku a Poľsku. Slovenské výrobky sa predávali aj v Lidli v Belgicku, Nemecku, Veľkej Británii či Litve. 

VĎAKA LIDLU SA SLOVENSKÍ VINÁRI PRESADZUJÚ AJ V ZAHRANIČÍ

V roku 2020 exportovali slovenské vinárstva vďaka diskontnému reťazcu viac ako 170 000 fliaš vína.

Spolupráca s Lidlom sa kvalitným slovenským dodávateľom oplatí. Desiatky z nich exportujú svoje výrobky do zahraničia práve prostredníctvom diskontného reťazca. Na pultoch Lidlov v zahraničí sa v priebehu roka 2020 objavilo aj viac ako 170 000 fliaš slovenského vína. Vychutnávať si ich môžu zákazníci v Bulharsku, Česku, Poľsku či Slovinsku.

„Našu ponuku slovenských vín neustále rozširujeme tak v rámci stáleho sortimentu, ako aj časovo obmedzených ponúk. Zároveň chceme podporovať slovenských dodávateľov a rozvíjať ich tak, aby boli konkurencieschopnejší a dokázali sa presadiť aj v zahraničí. Na medzinárodnej prezentácii sme kolegom zo zahraničia predstavili desiatky rôznych druhov slovenských vín a pevne verím, že ak budú konkurencieschopné, budú mať šancu sa v čoraz väčšej miere objavovať na pultoch našej siete v zahraničí,“ povedal Mário Lalík, nákupca Lidl Slovenská republika zodpovedný aj za sortiment vín.

Vďaka splneniu požiadaviek, ktoré Lidl kladie na všetkých svojich dodávateľov (kvalita, požadované množstvo, cena) a úspešnej prezentácii svojich výrobkov na podujatí Lidl Expo 2019, vyvážajú svoje výrobky do zahraničia spoločnosti Hubert, Matyšák, Pivnica Tibava, Víno Levice, Víno Nitra a Villa Víno Rača.

„Spoločnosť Lidl je spoľahlivý obchodný partner s ktorým spolupracujeme od roku 2008. V posledných rokoch sa ponuka našich vín v sieti predajní Lidl rozšírila v základnom segmente akostných odrodových vín o ďalšie odrody a zároveň sme mali možnosť v rámci časovo obmedzených ponúk v rokoch 2019 a 2020 ponúknuť zákazníkom predajní Lidl aj vína s vyššou pridanou hodnotou – vína s prívlastkom, ktoré pre každého vinára predstavujú kvalitatívnu špičku produkcie,“ uviedla Monika Bunčáková, obchodná riaditeľka Pivnica Tibava. Vína z produkcie tohto vinárstva putovali do predajní Lidla v Českej republike, Poľsku a Bulharsku. „Vzhľadom na skutočnosť, že išlo vo veľkej miere o vína s vyššou pridanou hodnotou reprezentujúce slovenské vinárstvo, ktoré sa takýmto spôsobom dostali k zahraničným zákazníkom, uvedenú spoluprácu vyhodnocujeme zvlášť pozitívne a vysoko si ju ceníme,“ povedala na margo exportu M.Bunčáková.

Lidl podporuje aj vzdelávanie budúcich vinárov. S jedinou strednou odbornou školou vinársko-ovocinárskou na Slovensku, ktorá sa nachádza v Modre, má nadviazanú konkrétnu spoluprácu. V rámci nej odoberá diskont každý rok od školy 5000 fliaš pričom za každú predanú jej venuje 1 € na ďalšie skvalitnenie vzdelávacieho procesu. Spolupráca s Lidlom však pomáha aj klasickým dodávateľom ako ilustruje M. Bunčákova z Pivnica Tibava: „Dlhoročná spolupráca so sieťou Lidl našej spoločnosti napomohla k realizácii viacerých technologických investícií vo vinárskej výrobe ako aj k ďalšiemu rozširovaniu vinohradníckej činnosti v zmysle výsadby nových vinohradov a s tým súvisiacich technických investícií s perspektívou ďalšej kvalitnej spolupráce postavenej na vyššie spomínaných základoch.“

 

Podpora pre dodávateľov

Dodávateľov vyberáme na základe transparentných kritérií, ktorými sú kvalita, cena a schopnosť pravidelne dodávať nami požadované množstvá. Sústreďujeme sa najmä na aktívnejšiu spoluprácu so slovenskými dodávateľmi. Ich produkty máme nielen v bežnom a akčnom sortimente, ale aj v spotrebnom tovare. V Lidli nájdete slovenskú hydinu, víno, pivo, med či ovocie a zeleninu z mierneho pásma.

 

Staňte sa dodávateľom

 

Vyrobené na Slovensku

V obchodnom roku 2019 sme od dodávateľov so sídlom v Slovenskej republike nakúpili tovar v hodnote 26,57 % z celkovej hodnoty všetkých výrobkov. Pre zákazníkov pripravujeme slovenské týždne a navyše, každý týždeň im v letákoch ponúkame „5 cenových hitov zo Slovenska“. V obchodnom roku 2019  sme opäť oslovili domácich dodávateľov s výzvou „Dajte o sebe vedieť“. Aj vďaka nej vzrástol počet slovenských dodávateľov v Lidli o viac ako 27 % oproti obchodnému roku 2017 a momentálne ich je približne 175.

SLOVENSKÝM DODÁVATEĽOM POMÁHA V ŤAŽKÝCH ČASOCH LIDL

„Pre mňa ako malého výrobcu je spolupráca s takou veľkou firmou veľmi zaujímavá a pomáha mi prekonať toto náročné obdobie,“ povedal Pavel Zámborský, výrobca tradičných Kúpeľných oblátok

Kríza spojená so šírením nového koronavírusu ťažko zasiahla mnohých, ohrození sú aj malí slovenskí výrobcovia. Príjmy firiem, ktoré svoje výrobky v mnohých prípadoch aj priamo predávajú a zamestnávajú ľudí v regiónoch, sa už dlhé mesiace blížia k nule. A práve týmto ohrozeným dodávateľom sa Lidl rozhodol podať pomocnú ruku. Formulár na poslanie svojej ponuky nájdu na odkaze: www.lidl.sk/vyrobenenaslovensku. Najnovšie už od marca zaradí Lidl do svojho stáleho sortimentu Kúpeľné oblátky od bardejovskej firmy ZAPA BJ s.r.o.

Firma Pavla Zámborského vyrába tradičnú pochúťku už viac ako štvrťstoročie. „Prechádzal som cez české kúpeľné mesto Luhačovice. Všimol som si, že ľudia stoja v dlhom rade a niečo kupujú, boli to oblátky. Myšlienka ma okamžite oslovila a rozhodol som sa vyrábať ich aj u nás v Bardejove,“ opísal zrod firmy P. Zámobrský a pokračoval: „Oblátky vyrábame podľa originálnej receptúry priamo z Karlových Varov a momentálne sme azda jediní na svete, ktorí ju dôsledne dodržiavajú. Zakladáme si na originálnych surovinách ako lieskovce, kokos či vanilka, sušené mlieko a vajíčka. Rovnako aj tuky používame tie najkvalitnejšie. Nechceme ísť cestou rôznych esencií ako iní výrobcovia, pretože chceme mať kvalitné oblátky, ktoré sú jemné a rozplývajú sa na jazyku. Často počúvame, že pečieme najlepšie oblátky v Československu.“

Aj bardejovské oblátky však, žiaľ, pocítili negatívne dopady koronakrízy. Miestne kúpele boli po väčšinu minulého roka obsadené iba na zlomok svojej celkovej kapacity, trhy či jarmoky sa prakticky zo dňa na deň prestali organizovať. Pocítila to aj firma, ktorá v závislosti od sezóny zamestnáva až do dvadsať ľudí. „Najviac sa naše oblátky predávajú v Bardejove, kde máme aj výrobňu a vôňa priťahuje okoloidúcich ako magnet. Predávali sme aj na jarmokoch v Bardejove, Kežmarku, Sabinove, iných okolitých obciach či na pútiach. Náhle sme však stratili prakticky všetky predajné možnosti a hoci leto bolo opäť dobré, tržby nám v minulom roku poklesli o 60%, v decembri dokonca takmer o 90%,“ vysvetlil P. Zámborský.

Lidl dlhodobo hľadá nových slovenských dodávateľov pre svoje predajne. „Výzvu adresovanú slovenským dodávateľom sme prvýkrát vyhlásili pred štyrmi rokmi a oslovili sme s ňou potravinárske komory i ministerstvo pôdohospodárstva. Pravidelne ju opakujeme a teší nás, že priniesla konkrétne výsledky aj v minulom roku. Pomohli sme viacerým dodávateľom, ktorí pre dôsledky pandémie nemohli dodávať svoje výrobky do hotelov či reštaurácií. Aj takýmto spôsobom napĺňame našu spoločenskú zodpovednosť, podávame pomocnú ruku slovenským dodávateľom,“ vysvetlil Martin Nagy, konateľ diskontu zodpovedný za oblasť nákupu a marketingu. Najnovším príkladom spolupráce Lidla s lokálnym výrobcom sú práve bardejovské oblátky, ktoré sa od marca stanú súčasťou stálej ponuky diskontu. „Pre mňa ako malého výrobcu je spolupráca s takou veľkou firmou veľmi zaujímavá a pomáha mi prekonať toto náročné obdobie. Teší ma, že v Lidli si zákazníci budú môcť kúpiť slovenské oblátky, pretože iné reťazce ponúkajú skôr tie zahraničné. Je pre mňa veľkou výhodou poslať naraz 15 000 balíkov do Lidla a nemusieť rozvážať jednotlivo 20 – 30 kusov po zákazníkoch,“ uzavrel Pavel Zámborský. Vo všetkých 147 predajniach Lidla nájdu zákazníci už onedlho lieskovoorechové a čokoládové kúpeľné oblátky a taktiež kakaové trojhranky.

Diskont nedávno predstavil novú privátnu značku Slovenskô, ktorá sa sústredí na tradičné a regionálne slovenské výrobky. Lidl spolupracoval v roku 2020 s takmer 220 lokálnymi dodávateľmi, ktorým za ich výrobky zaplatil 380 miliónov eur v nákupných cenách. Ide o bezmála 19% nárast, alebo inak povedané, slovenskí výrobcovia dostali od Lidlu v roku 2020 o 60 miliónov eur viac ako v roku 2019. Domáci dodávatelia zároveň zaviezli najviac potravinového tovaru pre slovenský Lidl, až tretinu. Na druhej priečke sa umiestnili firmy z Českej republiky s viac 20-percentným podielom.

Na stiahnutie 
Informačná brožúra pre dodávateľov

Súvisiace aktuality

Lidl garantuje slovenským dodávateľom mimoriadne rýchlu úhradu faktúr.

V Máji 2021 sa konala historicky prvá online Lidl Akadémia pre dodávateľov, kde sme s expertami predstavili možnosti a podmienky spolupráce s našim reťazcom...

„Pre mňa ako malého výrobcu je spolupráca s takou veľkou firmou veľmi zaujímavá a pomáha mi prekonať toto náročné obdobie,“ povedal Pavel Zámborský, výrobca...