Lidl zvyšuje mzdy a inovuje svoj zamestnávateľský imidž

Zvyšovanie miezd sa týka viac ako 90 % zamestnancov spoločnosti Lidl Slovenská republika.

Aj ja som Lidl, tak znie hlavné heslo novo definovanej zamestnávateľskej značky obchodného reťazca. Základným predpokladom úspechu každej firmy sú kvalitní a motivovaní zamestnanci. Lidl sa preto rozhodol definovať vlastný imidž zamestnávateľa práve prostredníctvom svojich ľudí. Výsledkom je zamestnávateľská značka zložená z hodnôt vlastných viac ako 3800 členom rodiny Lidl.

Aký je Lidl očami svojich zamestnancov? Je to „Dynamický tím, ktorý dáva tímovým hráčom stabilitu a zároveň priestor na osobný rozvoj. Platí tu férová hra a dosiahnuté výsledky.“ Nejde pritom iba o slová, ale skutočnú definíciu Lidla ako zamestnávateľa z pohľadu jeho vlastných ľudí. Tvárami komunikácie zamestnávateľskej značky sa stali zamestnanci, ktorí pomáhali definovať jej imidž a hodnoty.

Vzťah Lidla ku svojim zamestnancom je pevný a úprimný. Starostlivosť o svojich ľudí predstavuje pre obchodný reťazec jeden z najvýznamnejších záväzkov. Opätovne sa preto rozhodol pre mimoriadne zvýšenie miezd v tých oblastiach, kde sa rast firmy za ostatné obdobie prejavil najvýraznejšie. Zamestnanci predajní a skladov v rámci logistických centier sa od októbra tešia z plošného zvýšenia miezd v priemere o dvadsať percent. Toto mimoriadne opatrenie sa týka viac ako 90 % všetkých zamestnancov Lidla na Slovensku. Lidl patril už pred týmto zvýšením medzi najlepšie platiace firmy v odvetví. Podľa portálu platy.sk predstavuje priemerná mzda v maloobchode na pozícii predavač/ka – pokladník/čka 526 €, priemerná mzda v Lidli na tejto pozícii je odteraz o takmer 40 % vyššia.

Lidl je dynamická a neustále rastúca spoločnosť. Dlhodobo sa nám darí vytvárať nové pracovné miesta, a to aj bez ohľadu na expanziu. Len v tomto roku to je približne 250 nových pozícii na všetkých úrovniach našej spoločnosti a vo všetkých regiónoch na Slovensku. Pracovné ponuky máme pripravené pre všetky kategórie uchádzačov, vrátane čerstvých absolventov,“ povedal Matúš Gála, generálny riaditeľ Lidl Slovenská republika, a dodal: „Vďaka úspechu, ktorý na Slovensku dosahujeme, môžeme pristúpiť k ďalšiemu zvýšeniu miezd.“

O dôvod viac rozhodnúť sa pre Lidl ako svojho budúceho zamestnávateľa majú aj uchádzači o prácu, nástupné mzdy pre spomenuté pozície sa totiž zvýšia až o 23 %. Motivujúcim faktorom je zmluvne garantovaný a vopred známy nárast mzdy každých 12 mesiacov počas prvých štyroch rokov. Lidl tiež významne podporuje rozvoj svojich zamestnancov a voľné pracovné pozície prioritne obsadzuje z vlastných radov. Výsledkom je vnímanie Lidla verejnosťou ako jedného z najatraktívnejších zamestnávateľov. Hlasujúci v ankete „Zamestnávateľ roka“ rozhodli, že Lidl obsadil v odvetví obchod v širokej konkurencii druhú priečku. Ide o najvyššie umiestnenie potravinového reťazca v histórii tejto ankety.