UDRŽATEĽNOSŤ V PRAXI – LIDL MÁ KLIMATICKY NEUTRÁLNE PRODUKTY

CHRÁNIŤ KLÍMU KAŽDÝM NÁKUPOM? V LIDLI ŽIADEN PROBLÉM

Výrobky privátnych značiek Vemondo, W5 Eco, Cien Nature, Next Level a BIO sú odteraz ešte ekologickejšie

Ochrana životného prostredia a prírodných zdrojov je oblasťou, ktorá je pre Slovákov v rámci spoločenskej zodpovednosti najdôležitejšia. Podľa prieskumu CSR & Reputation Research 2021 agentúry IPSOS predstavuje tento aspekt najväčšiu výzvu v rámci trvalej udržateľnosti. Veľká väčšina spotrebiteľov zároveň deklaruje ochotu nakupovať výrobky šetrné k životnému prostrediu. Reťazec Lidl vníma ešte väčšiu potrebu ochrany životného prostredia a najnovšie ponúka klimaticky neutrálny sortiment.

Výrobky privátnych značiek diskontu Vemondo, W5 Eco, Cien Nature, Next Level a BIO sú odteraz ešte ekologickejšie. Zákazníci tak môžu k ochrane klímy prispieť svojimi každodennými rozhodnutiami.  „Životné prostredie je zodpovednosťou celej spoločnosti, nie iba veľkých firiem či vlády. Každý z nás denne rozhoduje svojimi činmi o tom, v akom svete budú vyrastať naše deti. Mnohé z tých rozhodnutí robíme podvedome, pri mnohých si neuvedomujeme ich dopad. Osud životného prostredia však máme vo svojich rukách, aj jedno mikroténové vrecko, ktoré si nevezmeme, má význam. Rovnako má každý produkt svoju ekologickú stopu a som preto veľmi rád, že odteraz môžeme zákazníkom ponúkať ešte o čosi viac udržateľné produkty,“ povedal Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika zodpovedný za rezort nákupu.

Medzi klimaticky neutrálne produkty patria napríklad vegánske jogurty, tofu či rastlinné nátierky značky Vemondo alebo vegánsky burger a nugetky Next Level. Pri všetkých týchto produktoch Lidl kompenzuje emisie, ktoré vznikli pestovaním surovín, výrobou, prepravou a likvidáciou obalov. Diskont podporí certifikované projekty na ochranu klímy, ktoré majú pozitívny ekologický i spoločenský vplyv. Konkrétne ide o výsadbu stromov v Ugande, zabezpečenie pitnej vody v Eritrei či výstavbu a prevádzku obrovskej fotovoltaickej elektrárne v indickej púšti. Klimatická zmena je globálnou otázkou a preto aj opatrenia, ktoré majú mať významný efekt, musia byť globálne.

Cieľom Lidla je aj naďalej zásadne znižovať a kompenzovať emisie CO2 v dodávateľskom reťazci. Zákazníci tiež budú mať na výber z väčšieho počtu klimaticky neutrálnych produktov, ktoré v blízkej budúcnosti rozpoznajú vďaka špeciálnemu označeniu.

Zodpovednosť v oblasti sortimentu je Lidlu vlastná dlhodobo. Dôkazom je mnoho produktov s certifikáciami ako Bio, Fairtrade, UTZ, MSC, Dolphin Safe a ďalšie. Obchodný reťazec taktiež obmedzuje a nahrádza plastové obaly, redukuje cukor a soľ vo svojich výrobkoch a ponúka čoraz viac výrobkov bez „éčok“ a konzervantov.

Odporúčané články

Približne polovica celého fairtradového príspevku zo Slovenska pochádza z Lidla.

Lidl garantuje slovenským dodávateľom mimoriadne rýchlu úhradu faktúr.

V Máji 2021 sa konala historicky prvá online Lidl Akadémia pre dodávateľov, kde sme s expertami predstavili možnosti a podmienky spolupráce s našim reťazcom...