High Five - náš koncept vedenia

Vedenie je našou kľúčovou úlohou a deje sa v našej každodennej činnosti.

V Lidli všetci ťaháme za jeden povraz naprieč hranicami tímu a hierarchií. Aj preto je pre nás rozvoj našich vedúcich zamestnancov mimoriadne dôležitý. Program High Five bol spustený na jeseň 2016. Vzápätí sa konali štyri workshopy, na ktorých sa zúčastnilo vyše 300 vedúcich pracovníkov, ktorí boli preškolení na nové zásady vedenia. Samotný koncept High Five totiž tieto vedúce pozície vyzýva na päť záväzkov:

Viesť komunikáciu – Rozvíjať zamestnancov – Zostať dynamický a orientovaný na výsledky – Vybudovať dôveru a konať férovo – Žiť zodpovedne a byť vzorom.

Vďaka tomuto projektu sa nám podarilo zvýšiť kvalitu vedenia ľudí v rámci firmy, lepšie si zadefinovať firemné hodnoty aj otvorenejšie komunikovať v rámci tímov, čo sa prejavilo zintenzívneným poskytovaním spätnej väzby.

 

Vždy nájdeme spoločnú reč

Pre každého zamestnanca je dôležité mať v práci niekoho, kto mu podá pomocnú ruku, keď to bude naozaj potrebovať. Dôverník je komunikačný partner pre našich zamestnancov pri všetkých problémoch a starostiach, o ktorých nechcú hovoriť so svojím nadriadeným. Pomôže zorientovať sa v pracovnoprávnych záležitostiach aj s riešením problémov. Na dôvernosť rozhovoru sa môže každý na 100 % spoľahnúť. V roku 2019 pribudol k dôverníkom aj psychológ na telefóne, ktorý je dostupný pre všetkých zamestnancov.